Ασε το αμάξι σπίτι!Προτίμησε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!(ΜΕΡΟΣ 1ο)

On: 3.11.07


Πόσες φορές έχετε ξυπνήσει το πρωί και έχετε αγανακτήσει ,γιατί η κίνηση μέχρι την δουλειά σας είναι αφόρητη;Πόσες φορές έχετε σκεφτεί να αλλάξετε πόλη, γιατί η κίνηση είναι ανυπόφορη;Μιλάω και για πολλές ελληνικές πόλεις της περιφέρειας, που έχουν γίνει χειρότερες από Αθήνα και Θεσσαλονίκη…
Έχετε σκεφτεί να αφήσετε το ΙΧ σας στο σπίτι και να πάρετε κάποιο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς;Έχετε ποτέ αναλογιστεί τα άλματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα Μ.Μ.Μ.;Το ΜΕΤΡΟ είναι το πιο γρήγορο μέσο μετακίνησης αυτή την στιγμή στην Αττική, μεταφέροντας 580.000 επιβάτες ημερησίως,οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν με τις προεκτάσεις που πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2012.Το μετρό αυτή την στιγμή διαθέτει 2 γραμμές.Την γραμμή «Αγ. Αντώνιος-Αγ.Δημήτριος»,συνδέοντας το Περιστέρι με το Σύνταγμα σε 10 λεπτά και το Μπραχάμι με το Σύνταγμα σε λιγότερο από 10 λεπτά…Επίσης υπάρχει και η γραμμή «Αιγάλεω-Εθν.Άμυνα-Αεροδρόμιο», συνδέοντας το Αιγάλεω με το Σύνταγμα σε λιγότερο από 10 λεπτά και το αεροδρόμιο από το κέντρο σε λιγότερο από μισή ώρα.Στο άμεσο μέλλον αυτές οι γραμμές θα ολοκληρωθούν, συνδέοντας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο σε λιγότερο από 1 ώρα και το Περιστέρι με το Ελληνικό και την Γλυφάδα σε χρόνους που δεν δύναται να επιτευχθούν με άλλο μέσο.Επίσης στο άμεσο μέλλον θα λειτουργήσει και το μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να λύσει το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημά της.
Στην Αθήνα υπάρχει η γραμμή του ΗΣΑΠ που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά σε 51 λεπτά και τον Πειραιά με το Ολυμπιακό Στάδιο(στάση Ειρήνη) σε 41,5 λεπτά. Μεταφέρει καθημερινά 450.000 επιβάτες, συνδέοντας τα βόρεια και τα νότια προάστια της πόλης μεταξύ τους και με το κέντρο.
Στην Αθήνα λειτουργεί από το 2004 το Τραμ, που μεταφέρει καθημερινά 60.000 επιβάτες, με μόλις 7,5-10 λεπτά αναμονής για κάθε συρμό, ενώ παράλληλα βελτιώνονται οι χρόνοι μεταβίβασης από το Σύνταγμα προς το Φάληρο, την Γλυφάδα και σύντομα την Βούλα και αντίστροφα…Παράλληλα γίνονται προσπάθειες λειτουργίας δικτύων τραμ σε Καλαμάτα, Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.
Ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ξεκίνησε ουσιαστικά σαν μία ιδέα ένωσης των προαστίων της Αθήνας με ένα εξ’ ίσου γρήγορο, αλλά υπέργειο «μετρό», το οποίο θα πηγαίνει γρήγορα και θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητους συρμούς. Πλέον μπορούμε να πούμε πως αυτή η προσπάθεια έχει πετύχει και στο άμεσο μέλλον, ο προαστιακός θα ξεπεράσει τα όρια του νομού Αττικής και θα συνδέει το Ξυλόκαστρο,την Κόρινθο,την Θήβα, την Χαλκίδα και τους ενδιάμεσους σταθμούς, με το αεροδρόμιο, το λιμάνι του Λαυρίου και το κέντρο της Αθήνας, με γρήγορα και πολύ τακτά δρομολόγια.
Όλα τα παραπάνω μέσα σταθερής τροχιάς είναι φιλικά προς το περιβάλλον, από την στιγμή που λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα,σε αντίθεση με τα άκρως ρυπογόνα αυτοκίνητα, ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα, είναι πως η πορεία τους δεν παρεμποδίζεται καμία στιγμή από άλλους παράγοντες, κάτι που σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να υπολογίσει την ακριβή ώρα που θα φτάσει στον προορισμό του. Τελικά, μήπως αξίζει να το ξανασκεφτείς;

3 σχόλια on "Ασε το αμάξι σπίτι!Προτίμησε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!(ΜΕΡΟΣ 1ο)"

Lefterisk είπε...

αληθεια γνωριζεις οτι για να παραχθει το "φιλικο" προς το περιβαλλον ηλεκτρικο ρευμα που χρησιμοποιουν τα μ.μ.μ. καταναλωνονται μεγαλες ποσοτητες εγχωριου λιγνιτη με αποτελεσμα την εκπομπη CO2 στην ατμοσφαιρα;

DPurpler είπε...

σορρυ για το οφτόπικ, αλλά μας ενδιαφέρει:
http://www.petitiononline.com/asopoSOS/petition.html

Tasos είπε...

Το να αφήσουμε το αμάξι μας και να πάρουμε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, είναι το πρώτο βήμα...Είναι στο χέρι όλων μας με την ψήφο μας, με την αντίδρασή μας, την πίεση, την κινητοποίηση και κάθε άλλο νόμιμο μέσο να προσπαθήσουμε να προωθηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να σταματήσει η παραγωγή ρεύματος να είναι τόσο ρυπογόνα...Έχω άδικο;

Επισκέψεις από 28/6/07...